7 trendova u dizajnu radnih prostora

7 trendova u dizajnu radnih prostora

Zašto su važni i kako ih oživjeti materijalima

HAWORTH, INC.

 

Poslovna okruženja evoluiraju kako bi prigrlila promjene u organizacijskoj kulturi, promjenjivoj demografiji i – cijeli niz novih i raznovrsnih načina rada koji prate sve ove promjene. Uredi postaju sve raznolikiji, s dizajnom fokusiranim na ljude i vezu koju su izgradili s njihovim radnim prostorom. To je pristup u čijem je središtu čovjek, pristup koji ljudima daje udobnost, inspiraciju i motivaciju, istovremeno utjelovljujući osobnost tvrtkinog brenda i kulture.

U najnovijim trendovima vidimo dizajne radnih prostora koji slave ljudski doživljaj i brinu za zdravlje, kao i neke koji postižu neodoljivi balans između dva naoko različita stila. Ovdje imamo sedam takvih top trendova, zašto su važni, i kako možete koristiti materijale, detalje i boje da ih ostvarite.

 

 

Uspon žena

U SAD-u 40% kompanija u vlasništvu su žena, generirajući 1.8 trilijuna dolara prihoda godišnje. Broj žena vlasnica i žena na vodećim poslovnim pozicijama uz to ostvaruje značajan porast.

Ovaj uspon žena na radnom mjestu reflektira se na dizajn kroz promišljene, inspirirajuće prostore, s elementima koji slave različitost i ohrabruju ljude. Namještaj se lagano prilagođava većem broju pojedinačnih veličina i oblika. Boje i materijali manje su inspirirane tradicionalnom ženstvenošću i više prirodnom ljepotom i autentičnošću, oblikujući prostore ispunjene lakoćom smjelosti. Zaobljeni rubovi i meka tekstura tkanina pozivaju sve na podjelu iskustava i suradnju. 

 

Zen na poslu

Prostori koji podržavaju holistički pristup zdravlju glavna su priča za današnje organizacije. Korist je gotovo beskrajna. Fizički zdrave osobe i oni koji se osjećaju sretno na poslu manje su odsutni i često postižu bolje rezultate. Stvaranje udobne, ugodne okoline koja daje ljudima kontrolu nad njihovim prostorom dobar je početak.

Zen radni prostori oblikovani su pomoću jednostavnosti i balansa, što vodi do manje stresa i podupire kreativnost i inovaciju. Kad ljudi ne moraju previše razmišljati o svojoj okolini, slobodni su raditi na način koji im najviše odgovara i mogu se koncentrirati na razvijanje novih ideja ili rješavanje kompleksnih zadataka. Minimalistički Zen dizajni fleksibilni su, jednostavni i ne stvaraju nered kako bi manje ometali a više jačali koncentraciju. Prirodni materijali i blage, neutralne boje predstavljaju zemlju, vodu i nebo, umirujući osjetila. Prostori imaju pristup danjem svjetlu, mjesta za introspekciju i meditaciju, za aromaterapijska iskustva, pa čak i ambijentalne zvukove žubora potoka, oceanskih valova ili ptičjeg pjeva. 

 

 

Razigranost urbanog

Prostori koji ne samo podržavaju, nego i potiču kreativnost i inovaciju u velikoj su potražnji. Istraživanja pokazuju da je igra ključna ne samo u razvoju djeteta, nego također u izoštravanju svih vrsta vještina i sposobnosti kod odraslih. Psihijatar, autor knjige Play i osnivač Nacionalnog instituta za igru („National Institute of Play“), Stuart Brown, slaže se. On kaže da „kad se zaposlenici mogu igrati, zapravo se povećava njihova produktivnost, koncentracija i moral.“

Oblikovanje zaigrane radne atmosfere koja potiče ljude da otkriju, nauče, isprobaju nove stvari i dijele s drugima stvara prilike za razvoj inovacija. „Urbano razigrani“ prostori jednostavno mogu biti opisani kao „zabavni“ – s upadljivim teksturama i bojama, čistim linijama i umjetničkim dizajnima koji stimuliraju kreativno razmišljanje. Podsjećajući na najbolje trenutke djetinjstva, ti multifunkcionalni prostori puni su šarenila, pokreta i energije kako bi oslobodili maštu i inovaciju.

 

 

„Resimercial“

Iako ovaj balans doma i ureda možda nije nova ideja, uspon prostora za socijalizaciju i evolucija ureda otvorenog plana postavlja ga u prvi plan dizajna radnih prostora budućnosti. Ljudi najbolje rade tamo gdje se osjećaju udobno. Omogućivši im da biraju između različitih neformalnih opcija stvaramo ugođaj sličniji domu, kvartovskom kafiću ili tihoj čitaonici.

Kada je dobro planiran i izveden, resimercial dizajn donosi ugodnu neformalnost komercijalnim okruženjima stvarajući inspirativne prostore gdje ljudi mogu raditi zajedno ili pronaći tiho mjesto udaljeno od buke. Namještaj sa zaobljenim rubovima i mekim linijama budi osjećaj doma. Udobni materijali s teksturom poput baršuna, filca i vune u toplim, neutralnim bojama privlače ljude, dok prilagodljivost omogućava izražavanje kulture i osobnosti svake organizacije. 

 

 

Staro u novo

S jačanjem nostalgije za prošlim vremenima, kompanije otvaraju prostore u obnovljenim i prenamijenjenim gradskim građevinama. Ova „adaptivna reupotreba“ puno govori o vrijednostima i kulturi koju zastupa organizacija. Govori: „Mi smo u ovome na duge staze. Cijenimo trajnost, održivost, raznolikost i ljepotu tih kvaliteta. Mi ne odbacujemo stvari, i cijenimo inovativne ideje ponovne upotrebe.“ Radnoj snazi ovo se sviđa – posebno milenijalcima koji najviše vole poslodavce čije se vrijednosti slažu s njihovima, tvrdi članak na blogu Nine McQueen, potpredsjednice LinkedIna i osobe odgovorne za tamošnje zaposlenike.

„Old to new“ dizajnerski trendprostorima u tim prenamijenjenim poslovnim zgradama daje nostalgični štih i ugođaj pomoću vintage namještaja. Primjerci, bilo istinski stari ili samo inspirirani, dolaze iz prominentnih dizajnerskih pravaca naše prošlosti – iz moderne sredine prošlog stoljeća, Art Decoa, i drugog. Reciklirani, prenamijenjeni i ponovno uporabljivi elementi daju rustikalni karakter prostorima, istovremeno ispunjavajući težnju za minimalnom količinom otpada. A retro-inspirirani materijali, teksture i tonaliteti dodaju blisku, ugodnu toplinu koja sve čini dobrodošlima.

 

 

Potreba za prirodom

Ljudi imaju urođenu želju za vezom s prirodom koju zovemo biofilija. Istraživanja pokazuju da bivanje na otvorenom može biti osvježavajuće, poboljšava raspoloženje, i pozitivno utječe na zdravlje. Jedna studija otkrila je da šetnja u prirodi može pojačati kreativne „problem-solving“ vještine za 60%, potvrđujući vanjske radne prostore jako korisnima za kreativnost.

Organizacije prioritiziraju snagu biofilijskog dizajna, koji kombinira vanjsko i unutarnje. S razvojem mobilnih tehnologija i velikim poboljšanjima Wi-Fi mreža, poduzeća koriste neiskorištene vanjske prostore da oblikuju privlačne radne i društvene prostore za zaposlenike. Prazni krovovi, dvorišta i travnjaci transformiraju se u mjesta slična parku s vanjskim salonskim namještajem gdje ljudi mogu raditi, igrati se, ili odmarati na čistom zraku. Unutra, veliki prozori propuštaju mnogo sunčevog svjetla koje naglašava toplo drvo, mnogo zelenila, čak i elemente koji uključuju vodu. Sve boje šume i tla kombinirane su kako bi pomogle ljudima da se povežu s prirodom čak i kada ne mogu ići van.

 

 

Moderno nasljeđe

Kompanije izgrađene iz temelja obično imaju za ispričati posebnu priču o svojim uvjerenjima, vrijednostima i stavovima. Bilo da su ovdje oko 5 ili 105 godina, često istinski cijene povijest i tradiciju koja je ugrađena u njihov brend i kulturu. Te tvrtke razumiju što je vrijedno u prošlosti – stručnost, na primjer – i koriste to kako bi donijeli nešto inovativno svojem radu.

Istu logiku vidimo na djelu i u radnim okolinama unutar takvih organizacija – i to je često ono što privlači perspektivne zaposlenike željne autentičnosti. Gradeći na tvrtkinom nasljeđu, povijesti i tradiciji i kombinirajući s modernim dizajnom stvaramo prostore koji su prizemljeni, udobni i privlačni. Neobrađeni materijali usklađeni su na nove načine kroz tradicionalni zanat i ručno rađene primjerke. Toplina drva, meka koža zemljanih tonova i različiti rustikalni metalni elementi pružaju fleksibilnost kako bi mogli birati između starinskog ugođaja, više industrijskog stila, ili bilo čega između. 

💡 Preuzmite HAWORTH-ovu brošuru s prijedlozima kombinacija materijala Trends: Surface Materials Inspiration Guide i pogledajte i podijelite ideje za palete sa vašim kolegama i klijentima.